Då var det dags att introducera ytterligare en ny funktion på Underdark riktad mot rollspelare. Är du en Dungeon Master som har svårt att få ihop planeringen av när alla spelare kan deltaga i spelsessioner? Då är Mina Spelgrupper kanske något för din spelgrupp.
Här kan man skapa spelgrupper som man sedan lägger till spelare i, man kan sedan skapa spelsessioner som spelarna kan gå in säga om dom kan eller inte kan deltaga i. Jag har även ordnat så att den exporterar aktuella spelsessioner i protokollet Ical så man kan se dom direkt i sin ical-kompatibla kalender (t.ex. Google Calendar och Apple Ical).
Senast redigerat av nico (2009-03-09 09:53:51)

Jag har lagt till en länk till Mina Spelgrupper bland andra interna länkar på Underdark's frontsida.

Verkar som om funktionen för att lägga till ny spelare inte fungerar riktigt. Det står bara loading, men kommer inte längre än så.

graazzt skrev:
Verkar som om funktionen för att lägga till ny spelare inte fungerar riktigt. Det står bara loading, men kommer inte längre än så.
Prova att rensa cache'n och försök igen.

Har rensat både cookies, files och history utan att det funkar. :-(
Senast redigerat av graazzt (2009-03-09 14:03:43)

graazzt skrev:
Har rensat både cookies, files och history utan att det funkar. :-(
Antar att du kör Internet Exploder? Isåfall får jag väl testa lite ifall det kan vara nåt fint sånt fel...

Både Opera och Internet Explorer har _olika_ problem med att lägga till nya spelare i spelgrupp, varför kör inte alla firefox... *grrr*

Operabuggen är fixad nu men tillsvidare så funkar inte "Mina spelgrupper" med Internet Explorer.

Och jo, givetvis så har vi ju IE på jobbet och även hemma iofs, men där har jag även Firefox för att t ex avhjälpa såna här problem. :-)

Det verkar iaf funkar bra med Safari också om det glädjer någon mer än mig 

Nico, har du haft möjlighet att kolla om det går att fixa så vi med IE kan använda funktionen?

graazzt skrev:
Nico, har du haft möjlighet att kolla om det går att fixa så vi med IE kan använda funktionen?
Det är tyvärr så att IE inte har implementerat javascript som andra har, så det verkar tyvärr inte sannolikt att detta blir fixat inom en snar framtid (om alls).

nico skrev:
graazzt skrev:
Det är tyvärr så att IE inte har implementerat javascript som andra har, så det verkar tyvärr inte sannolikt att detta blir fixat inom en snar framtid (om alls).
Jag har sagt det förut och jag säger det igen, Internet Explorer är dynga!
Nu går det iaf. att använda "Mina Spelgrupper" hjälpligt med Internet Explorer, allt ser inte helt bra ut rent layotmässigt men det mesta fungerar.

Själv får jag kriga lite på jobbet ibland för att köra icke-IE. Alla våra webapplikationer som kör med autoinloggning har IE. Vissa kan jag logga in manuellt i och vissa inte. No intranät for me