[Datum=20180101]
Varje måndag mellan klockan 18.00 och 22.00 så har vi spelkväll på Dragon's Lair i Stockholm. Såvida inte vi annonserar något annat så är det 200 poängs Assault som gäller som format. Om du är nybörjare kan du få låna warbands för att provspela.

Då var det dags att höja temperaturen på måndagsspelandet på Dragon's Lair, får får jag lov att presentera Dragon's Lair DDM-liga!
För att vara med så lägger ni bara in matcherna ni spelade på spelkvällarna på Dragon's Lair på matchsidan, matchnamnet skall börja med DL så att det är lättare för mig att hitta. Båda spelarnas warband skall vara ifyllda. Endast matcher registrerade innan månadens slut räknas.
För vinst får man 3 poäng, oavgjort och förlust ger 1 poäng. Anledningen till att man inte får 0 poäng för förlust är att vi vill premiera att man är där och spelar.
Varje månad kommer vi att dela ut priser från dom retailer-kits som vi förhoppningsvis kommer att få varje månad. Så länge vi får ett retailer-kit och vi är färre än 11 spelare så kommer de 7 spelare som har högst poäng att få varsin repaint och de 11 som har högst poäng får varsit Epic-kort.
Senast redigerat av nico (2007-05-31 13:10:16)

På måndag den 8 januari drar vi igång med spelkvällarna på Dragon's Lair igen. Vi öppnar lite lugnt med vanlig 200 poängs assault så vi kan provköra warbanden vi filat på under julen. Jag kommer att plocka med mig kartorna från nya Fantastic Locations: Frostfell Rift, så dom kan man få låna och prova att spela på.

Blir det några som ska till DL imorgon?

Inte jag. Jag är nyligen hemkommen från ett nätverkande (datornörderi-lan alltså och inte någon 'connecting people'-grej) och har problem med dygnet. 

Jag måste nog tyvärr meddela att det inte blir nåt spel för mig heller 

nico skrev:
Jag måste nog tyvärr meddela att det inte blir nåt spel för mig heller
Låter som det inte blir nåt idag. Jag vet d ingen som skall dit...

Jag sitter hemma och är sjuk, tyvärr.

Ja, då blir det definitivt inte nån. Har du oxå ätit 13-rätters middag?

Jag har faktiskt magsjuka av någon typ, ja...

Och jag är i Norge, så jag var inte heller där 

Ny måndag, nytt försök! Jag siktar på att vara där.

Min vana trogen så kommer jag inte
Denna gång i San Jose... och nästa måndag i Atlanta..

Jag ska på lägenhetsvisning så jag kommer inte heller.

fakespear skrev:
Åhå, ska du flytta? *nyfiken*

LillaMyzan skrev:
fakespear skrev:
Åhå, ska du flytta? *nyfiken*
Nej, inte vad jag vet. Jag har ju bara bott här ett år. Fast man vet ju aldrig, ibland kan livet ändras snabbt.
Senast redigerat av fakespear (2007-01-14 19:22:46)

Måndagen den 22/1 är det spel som vanligt på DL, assault 200 poäng är det som gäller.

Jag kommer hade jag tänkt, nu har jag byggt warbands i en timme (byggandet tog 5 minuter, letandet av Vlaakith the Lich Queen (Epic) som jag skall byta, 55 minuter)

Heh, jag har också "roat" mig med detta. Bygga warbands går fort, leta minis går mindre fort. Funderar på att ha alla korten i en pärm med plastfickor (ni vet, såna där med 3x3 platser per blad). Dragons Lair har säkert såna.
Har en Fire Giant Forgepriest till fakespear också.

På måndag är det ju den sista måndagen i Januari så det är dags för Epic-kväll igen. Kanske vi får se några Huge nerknkuffade på Frostfell Rift?
Jag kommer tyvärr inte att vara närvarande eftersom jag är utsocknes då, men jag hoppas ni andra kommer och spelar ändå.

Jag tänkte ramla in och putta ut några Huge's i groparna
Är någon sugen på att köra en Wretched 200p Assault också? 

Wretched 200p är jag sugen på, men inte på måndag. Jag tycker vi kör Epic som planerat på måndag, sen kör vi Wretched om två veckor.

Jag är all set för Epic imorgon. Har stuff to do, people to kill imorgon kväll, så jag siktar på att köra två matcher och sen gitta hemåt. Har iaf snickrat ihop två warbands kvällen till ära. Må dom mangla era andras fåniga ursäkter till warbands! 

Beklagar att jag inte kunde komma igår. Jag har dragit på en förkylning igen, och kände mig lite hängig. 

Du är NÄSTAN ursäktad
Du kommer alltså undan med ett 'FY!'.